سنگ تراورتن کرم

از پرکاربرد ترین سنگهای ساختمانی سنگ تراورتن کرم و سنگ تراورتن سفید می باشد. این نوع سنگ ها با توجه به معدن استخراج آن ، با نام ها و کیفیت های مختلف در کارخانه های سنگبری تولید و به بازار فروش سنگ عرضه می گردد.

سنگ تراورتن در دهه های قبل ، یکی از کم مصرف ترین سنگ ها بوده چرا که خلل و فرج و تخلخل آن عیب محسوب می شود ولی مدتی است که معماران و طراحان در کل دنیا توجه خاصی به آن کرده اند طوری که این سنگ در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین سنگ در بین پنج گروه اصلی سنگ ساختمانی است.

تراورتن کرم

سنگ تراورتن کرم و سنگ تراورتن سفید ، در حالت بی موج محکم تر و محل بین صفحه ها در سنگ موجدار که همان خطوط روی سنگ است. برای تصور بهتر می توانیم یک تنه درخت چند ساله رامثال بزنیم که هرسال که از عمرش گذشته لایه ای روی لایه قبلی شکل گرفته است.

چنانچه شما برش را عمود بر طول تنه درخت بزنید تصویرش در مقطع آن یکسری دوایر متحدالمرکز خوهد بود که به آن ها بی موج یا بی راه می گوییم . ولی چنانچه برش در طول تنه درخت باشد تصویر رگه ها بر روی مقطع برش تصویر خطوط موازی می شود که به این حالت موجدار یا به راه می گوییم.

انواع سنگ تراورتن کرم :
از انواع سنگ تراورتن کرم ، می توان : تراورتن کرم عباس آباد، تراورتن کرم حاجی آباد، تراورتن کرم آتشکوه ، تراورتن کرم رامشه ، تراورتن آبگرم ، طرق ، تراورتن کرم همدان ، مهاباد ، میانه ، یزد و… را نام برد.

موارد استفاده از سنگ تراورتن کرم:
سنگ تراورتن کرم به دلیل رنگ ملایم آن بسیار آرام بخش بوده و علاوه بر نمای بیرونی ساختمان ، در سنگ فرش کف سالن پذیرایی ، دیوار و کف حمام و سرویس بهداشتی ، دیوار پارکینگ و راه پله ، کنار استخر ، محوطه سازی ویلاهای لوکس و به صورت سنگهای گیوتین و قیچی دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل کاربرد دارد. بر خلاف خریداران ایرانی که سنگ تراورتن کرم یک دستی را سفارش می دهند ، اکثر مصرف کنندگان کشورهای مختلفی که سنگ کرم ایران را وارد می کنند، به دنبال سنگهای کرم با نقش و نگار طبیعی آن هستند. به نظر آنان تک رنگ بودن سنگ باعث یکنواختی و در دراز مدت دلزدگی از آن می شود. ولی وجود رگه های متنوع میان سنگ، در هر بار مشاهده حس تازگی و طراوت طبیعت را به انسان القا می کند.